شهر زیر زمینی کاریز کیش

شهر زیر زمینی کاریز ,برای یک سفر جادویی و خاطره انگیز آماده اید؟! ما شما را به بازدید از شهر زیر زمینی کاریز کیش دعوت می کنیم، شهری پر از فسیل های 2500 ساله! پیشنهاد می کنیم در سفر به کیش این شهر افسانه ای را در اولویت برنامه های خود قرار دهید.

آیا به بهترین ها فکر می کنید، پس خوش آمدید

 

  • بليط براي افراد  6 سال به بالا الزامي می باشد
  • هر بلیط مخصوص یک نفر می باشد
  • بدون محدودیت در تعداد خرید.
  • ساعت پذیرش: 9:00 صبح الی 21:30 شب

جهت نمایش سانس ها لطفا تاریخ را انتخاب کنید

انتخاب تاریخ

رزرو شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیر زمینی کاریز , برخی از افراد پیش از سفر، بلیط مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر مقصد را رزرو کرده و در روز موعود بدون اتلاف وقت به تفریح می‌پردازند. برای رزرو بلیط این شهر زیرزمینی نیز شما می‌توانید با استفاده از وب‌سایت «کیش گردی» و با وارد کردن مشخصات و واریز وجه، بلیط خود و اعضای خانواده‌تان را رزرو کنید.

رزرو بلیط به صورت آنلاین، مزایای بسیاری دارد. شما می‌توانید در زمانی کوتاه و بدون ایستادن در صف، بلیط خود را به صورت اینترنتی تهیه کنید. پس از خرید، بلیط در همان لحظه صادر شده و در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که هر بلیط تنها برای تاریخ مقرر شده، اعتبار داشته و در روزهای دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

تخفیف شهر زیرزمینی کاریز کیش

بعضی از سایت‌های اینترنتی با در نظر گرفتن درصد مشخصی، بر روی خدمات خود، تخفیف می‌گذارند. اگر قصد تهیه بلیط کاریز کیش را دارید، پیش از سفر به این سایت‌ها سری زده و از تخفیف‌های اعمال شده، بهترین استفاده را داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌توانید در وب‌سایت «کیش گردی» با انتخاب روز و تاریخ، از تخفیف قابل توجهی که برای بازدید از این شهر در نظر گرفته شده، استفاده کنید.

اگر علاقمند به سفرهای جادویی به گذشته‌ خیلی دور هستید، بهتر است آماده بازدید از شهر زیر زمینی کاریز شوید!. این شهر اسرارآمیز، در جنوب ایران و در جزیره آرام کیش قرار گرفته است. قدمتش به بیش از ۲۵۰۰ سال قبل بر می گردد. وقتی سرتان را در دالان های مرجانی این شهر اسرارآمیز بالا می گیرید، فسیل های جانوران دریایی که سال ها است در آنجا آرمیده اند را به راحتی می توانید مشاهده و از دیدن آنها لذت ببرید. در زیر این زمین، شهری است که شما را به زمان خیلی دور خواهد برد. پیشنهاد می کنیم در سفر خود به کیش حتما از این مکان عجیب بازدید کنید.

شهر زیرزمینی کاریز در کیش

جزیره کیش، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود که سالانه تعداد زیادی مسافر داخلی و خارجی به این نقطه از کشور سفر می‌کنند. در این جزیره زیبا، مکان‌های جذاب و تفریحات متنوعی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مهمترین دلیل سفر مسافران به این جزیره دوست‌داشتنی نامید. با این حال جاذبه‌های گردشگری متفاوتی در این شهر جای گرفته‌اند که بسیاری از ما تا به حال نام آن‌ها نشنیده و یا از این مکان‌ها دیدن نکرده‌ایم. یکی از این مکان‌های متفاوت و دیدنی، شهر زیرزمینی کاریز است که در ادامه این مطلب بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که در گذشته آب شرب یا همان آب آشامیدنی جزیره کیش از چه منبعی در اختیار ساکنین جزیره قرار می‌گرفته است. برای پاسخ به این سؤال کافی است به این جزیره سفر کرده و از شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید.

شکل‌گیری این شهر زیرزمینی و قدیمی به سال‌هایی دور برابر با ۲۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در گذشته این قنات که در حال حاضر عنوان کاریز را برای آن انتخاب کرده‌اند، منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بوده است. با گذشت زمان و از دست دادن کاربری اصلی، این قنات به یک جاذبه گردشگری مهم در جزیره کیش تبدیل شد.

شهر کاریز که به شبکه آب‌های زیرزمینی شهرت دارد، توسط منصور حاجی حسینی تأسیس شده است. پس از راه‌اندازی این مجموعه، هر سال مسافران زیادی با تهیه بلیط از این مکان متفاوت و هیجان‌انگیز دیدن می‌کنند. عمق این مکان نسبت به سطح دریا، حدود ۱۶ متر است.

چرا باید از شهر زیرزمینی کاریز در کیش دیدن کنیم؟

یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری این شهر، سقف مرجانی آن است. سقفی که شهر زیرزمینی را پوشانده، دارای تعداد بیشماری مرجان فسیل شده است که قدمت آن‌ها به بیش از ۳۰۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد؛ علت اصلی ایجاد سقف مرجانی، همبستر شدن این شهر با دریا بوده است.

یکی دیگر از دلایلی که باید برای یک بار از شهر زیرزمینی کاریز در کیش دیدن کنیم، وجود گِل مارن است. گِل مارن ارزش درمانی بسیار زیادی داشته و بر اساس نظر مردم بومی، از این گِل می‌توان برای آرتروز و کاهش دردهای مفصلی استفاده کرد. برای محافظت از این ماده ارزشمند، دور آن حصاری کشیده شده که از ایجاد آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

نکته قابل توجه در ارتباط با گِل مارن که نوعی گِل رس محسوب می‌شود، انجام عمل تصفیه بر روی آب بود. در واقع گِل مارن همچون یک دستگاه تصفیه عمل کرده و این مایع حیات را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کرد.

چاه‌های شهر زیرزمینی کاریز

در زمان‌هایی که جزیره کیش، مکانی مهم برای مراودات تجاری محسوب می‌شد، از دو جهت جزیره مسیری به سمت شهر کاریز باز شده بود. در این مسیر تعداد زیادی چاه قرار داشت که حدود ۷۴ حلقه از این چاه‌ها در این شهر واقع شده بود. این چاه‌ها عمق زیادی داشته و بعضی از آن‌ها مکان مناسبی برای خارج کردن آب آشامیدنی بود.

همچنین در این شهر مکان‌هایی وجود دارد که در گذشته از واژه پایاب برای آن استفاده می‌کردند. این مکان‌ها بهترین گزینه یا روش برای برداشتن آب از قنات‌ها بودند که عمر آن‌ها حدود ۸۰۰ سال تخمین زده شده است. اگر به شهر زیرزمینی کاریز سفر کنید، یکی از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

جزیره کیش؛ جزیره‌ای ارزشمند!

در سال‌های دور مردم برای برداشتن و استفاده از آب آشامیدنی شیرین به مکان‌هایی مانند قنات و پایاب مراجعه می‌کردند. به این دلیل که تنها راه برداشت آب شرب، همین قنات‌ها بودند. به همین جهت این عوامل باعث شده بود تا در گذشته این جزیره زیبا به یکی از مهمترین نقاط در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شود.

اهمیت این جزیره به اندازه‌ای بوده است که به سبب وجود آب شیرین، بازرگانان و تجار محصولات خود را با آب آشامیدنی مبادله می‌کردند.

ورودی شهر زیرزمینی کاریز کیش

برای بازدید از این شهر زیرزمینی در کیش باید خود را به ورودی اصلی آن برسانید. برای این منظور شما می‌توانید به کمک تاکسی‌های منطقه، مسیر را پیدا کرده و از گشت و گذار در این شهر زیرزمینی لذت ببرید. اگر با خودروی شخصی قصد بازدید از این مکان را دارید، کافی است بلوار میرمهنا را پیدا کرده و به سمت میدان المپیک راه خود را ادامه داده و به میدان فارور بروید؛ شهر زیرزمینی کاریز پیش از میدان فارور واقع شده است.

امکانات تفریحی شهر کاریز کیش

یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر زیرزمینی، وجود فروشگاه صنایع دستی، رستوران، کافه و… است. پس از گشت و گذار در مجموعه، شما می‌توانید از موزه خلیج فارس نیز دیدن کرده و برای صرف نهار یا عصرانه نیز از رستوران سنتی و کافه این شهر استفاده کنید. این مجموعه دیدنی از سال ۱۳۷۸ تا به امروز میزبان بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی بوده و توانسته نظر مثبت درصد زیادی از این افراد را به خود جلب کند. دانستن این موضوع نیز خالی از لطف نیست که این شهر به مساحت ۱۰ هزار متر مربع گسترده شده است.

فیلم شهر زیرزمینی کاریز کیش

جزیره زیبای کیش در فصل تابستان بسیار گرم بوده و معمولا مردم بومی و مسافران ساعاتی نزدیک به غروب آفتاب را برای تفریح انتخاب می‌کنند. شهر زیر زمینی کاریز در گرم‌ترین روزهای تابستان، خنک‌ترین هوا را داشته و شما در طول مدت بازدید می‌توانید از هوای خنکی که در جریان است، لذت ببرید. دلیل این هوای مطبوع، وجود گِل مارن است که به عدم تبخیر آب کمک کرده و هوایی خنک ایجاد می‌کند. نورپردازی داخل مجموعه نیز جذابیت مکان را دوچندان کرده است. سفر به این شهر زیرزمینی در فصل گرم تابستان، هیچ محدودیتی برای شما نخواهد داشت. هوای خنکی که در این مجموعه جریان دارد، قطعا شما را از سفر به این شهر پشیمان نمی‌کند.

عکس شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیر زمینی کاریز کیش

  • کاریز شهری است در عمق ۱۶ متری زمین، که با تلفیق هنر ایرانی و طبیعت زیبای جزیره کیش، به شهرت جهانی رسیده است.
  • از ویژگی هایی که این مکان را ارزشمندتر می کند، وجود آب شیرین و سقفی مرجانی که پر از فسیل های قدیمی است.
  • وجود سنگواره هایی با قدمتی در حدود ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال در دل دالان های این شهر اسرار آمیز است.
  • وجود غرفه های صنایع دستی و سنتی، کافی شاپ، لمکده، رستوران سنتی، باغچه باواریا با تخفیف های باورنکردنی

قوانین و مقررات:

  • شروع سانس ها از ساعت ۹ الی ۲۱:۳۰ می باشد.
  • شهر زیر زمینی کاریز کیش واقع در میدان المپیک به سمت درخت سبز می باشد.
  • هر بلیت مخصوص یک نفر است.
  • هزینه کافی شاپ و عکاسی بر عهده گردشگر می باشد.
  • اعتبار استفاده از بلیت، طبق تاریخ درج شده بر روی آن بوده و در صورت انقضاء، بلیت فاقد اعتبار می باشد.
  • مبلغ پرداختی نهایی است، در محل مجموعه مبلغ دیگری پرداخت نخواهید کرد.
  • به‌ منظور پیشگیری از تکمیل ظرفیت بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید و بلیت خود را سریع‌تر رزرو کنید.
  • نیازی به پرینت بلیت رزرو خود ندارید!
  • این بلیت شامل قوانین چارتر بوده و غیرقابل استرداد (کنسل) می باشد.
  • تهيه بليت برای کودکان ۶ سال به بالا الزامی بوده و بهای آن کامل می باشد.
  • همراه داشتن هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی در اماکن تاریخی و دیدنی مجاز نمی باشد.
  • استفاده از ماسک الزامی است.

چرا باید از طریق سایت کیش گردی، شهر زیر زمینی کاریز کیش را رزرو کنیم؟

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • رزرو آنی و صدور لحظه ای
  • ضمانت عودت وجه در صورت کنسلی از طرف برنامه گذار
  • مشاورین حرفه ای و راهنمایی قبل از خرید

آیا برای خرید اینترنتی بلیت شهر زیر زمینی کاریز کیش از کیش گردی باید هزینه‌ بیشتری پرداخت ‌کنیم؟

  • به هیچ وجه! قیمت در کیش گردی پایین ترین نرخ در کیش است، ضمنا شما با خرید از کیش گردی می توانید از تخفیف های متنوع نیز برخوردار شوید.

چگونه هزینه رزرو بلیت شهر زیر زمینی کاریز کیش را از طریق سایت کیش گردی پرداخت کنیم؟

  • اگر کارت بانکی شما رمز دوم دارد می توانید به صورت آنلاین خرید کنید. در غیر اینصورت می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید تا برای پرداخت کارت به کارت شما را راهنمایی کنند.

پس از خرید از سایت کیش گردی، بلیت چگونه صادر می شود؟

  • پس از اتمام مراحل خرید، لینک دانلود بلیت توسط پیامک به شماره شما ارسال خواهد شد. آن را دانلود کرده و همراه خود داشته باشید.

نکته:

  • نیازی به پرینت بلیت خود ندارید! فقط کافی است تصویر آن را در گوشی خود به مسئول مربوطه نشان دهید.

برای نمایش دیگر تفریحات کیش به صفحه خرید مراجعه بفرمایید.

برای اطلاعات بیشتر و تخفیف تفریحات کیش ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شهر زیر زمینی کاریز کیش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *